måndag, juli 27, 2009

Inte som jag tänkt mig...

Jag och päronen åkte vid middagstid norrut för att besöka Smögen och dess kända brygga. Väl framme i ett uppehållande väder men i blåst pallade mamma inte att gå (hon har problem med ena benet. Eller något annat, alltid. Minns ni Sacramento-turen för ett par månader sen) så vi åkte vidare för att hitta ett matställe. Minuter senare och en bit bort, i Kungshamn, såg vi flera matställen men parkeringsplatserna lyste med sin frånvaro så vi fortsatte vidare tillbaka söderut denna gång mot Lysekil. Första stället som vi tänkte äta på, Stadshotellet, hade precis avslutat lunchen så vid dåligt engagemang från personalen gick vi vidare, ännu en gång. Hamnade till slut på något hak med halvtaskig hamburgare, päronen var nöjda med sina rätter i alla fall, skönt. Därefter fick roadtripen ett slut och vi styrde kosan hem. Via Kungälv och Göteborgs Kex som jag tidigare visade samt 4 Gott. Det här med hälsosamt liv funkar fan inte alls. Inte med mina päron i alla fall!
Men jag behåller modet och humöret uppe om att en dag...

Inga kommentarer: