måndag, juli 20, 2009

Förlåt!

Jag skäms ändå lite när jag konstaterar att tv-versionen av Lotta på Liseberg faktiskt är ganska kass. Som tv-underhållning är det lång distans till förlagan Allsång på Skansen, det äkta originalet.
LpL är inte dåligt i sig, men det gör sig bäst utan kameror, direkt på plats framför Stora Scenen! Men ge det ett par säsonger till så är jag övertygad om att formatet (och framför allt att bingot slopas) kommer anpassas. Lotta som person är ju härligt käck och jag vet att alla inblandade (med NF i spetsen naturligtvis) gör strålande insatser.

För att väga upp kritiken lite kan jag säga att underhållningen som sänds från Gröna Lund inte heller är bra, så kanske är TV4 den gemensamma boven i dramat. Något är det som inte känns rätt helt enkelt.

Inga kommentarer: