torsdag, juli 23, 2009

Back 2 wööörk

Det var ju inte det mest roliga igår att återigen stämpla in och veta att nu kör vi fram till 12 oktober. Tryggt javisst men ändå en mindre smärta. Ändå gick det bättre än förväntat, jag hade glad- och trevlighetskontot på topp men jag kände mig mest likgiltig. Känner jag mig själv rätt är jag snart inne i gamla spår igen och allt blir som vanligt. Nöjd alltså.

Dock missade jag att lämna i min kassa vilket resulterade i att jag fick springa onödigt många gånger genom parken idag och det i detta spöregn som drog över stan. Mysigt väder när man är inne men att springa fram och tillbaka, njae...det kan jag klara mig utan. Men som vaktchefen sa; det man inte har i huvudet får man ha i benen. Och jag tror i detta fall att han hade helt rätt.
Jag fick en tårtbit av Pepparkakan som plåster på såret för besvären.

Nu sova, imorgon öppning. Är fortfarande för mycket uppe i varv och min bra-iga bok väntar, somna tidigt tror jag inte ett dugg på.

Ett par funderingar såhär på kvällen:
* Kul att Joel Lundqvist ska hem till Frölunda igen. Han är välkommen. Nu kanske det kan bli kul igen.
* Har ni läst om fuskaren som tack vare bilder från Liseberg blivit påkommen. Extremt kul!
* Känner många Emma, och alla underbara har namnsdag idag. Värt ett grattis!
* Lady Gaga har jag ju varit inne på tidigare, men det är först på senare tid jag insett hur fantastisk hennes album är. Om ni undrade alltså...


* Nu släcker vi lampan!

Inga kommentarer: