söndag, juli 19, 2009

Att det aldrig kan fungera!

Far skjutsade mig till tåget och innan vi skiljdes sa ja: tänk om jag ringer om en timme och är tillbaka i etuna efter att ha hoppat på tåget tillbaka. Tänk att jag kunde ha så rätt. För precis när jag hoppat på tåget mot katrineholm får vi reda på att x2000 från sthlm inte går den vägen utan vi måste hoppa av i hälleforsnäs, middle of nowhere, och ta taxi TILLBAKA till etuna. Fuck liksom! Väl tillbaka står x2000 inne och tacka gud att ja åkte första taxin för vi var så försenade att de i den andra taxin inte hann med! Jag hade varit sååå förbannad som jag varit en av dem. Att det ALDRIG kan funka med SJ! En gång är ingen gång men detta är fan mer regel än undantag. Suck och pust. Nu står vi still utanför min gamla låg- och mellanstadieskola Tumbo och tydligen väntar in taxi2. Man blir ju lätt galen! Det var den eftermiddagen och dess förberedande planer inför kvällens kaninfest, fram i tid hinner vi aldrig! TACK FÖR DEN SATANS JÄVLA JÄRNVÄGAR!!
-----------------------------------------------------------------
Ovi Mail: Available in 15 languages
http://mail.ovi.com

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju liksom BANVERKET som bygger på spåren. Inget SJ kan göra något åt.
Ungefär som att skylla på volvo, saab, toyota e. honda när vägverket bygger på vägarna.

Lite koll får tjejen ha ;)

Inte den som är den! sa...

Dessvärre kommer alltid SJ vara de vi skyller på. Lättast så.

Men vad jag inte visste när jag skrev inlägget i ren frustration var att tåget från sthlm var försenat pga en tjuv som gömde sig inlåst på en toalett vilket tog polisen ett tag att gripa och tåget kunde lämna sthlms central. Vilket orsakade "snöbollseffekt" (som konduktören sa) som gjorde att alla tåg blev försenade.

Så även Banverket var oskyldiga denna gång! Men inläggets poäng var ändå att det alltid är strul - oavsett vem man ska skylla på! Varför få det att funka när man kan strula liksom...

Anonym sa...

Ja men då gnäller man ju för döva öron :)
Åk buss
bus4you känns bra