söndag, juni 28, 2009

Sommarångest

Jag vet att jag borde ha bättre saker för mig än att sitta och häcka framför en dator på min lediga dag. Men jag orkar bara inte. Jag orkar inte gå ut och lägga mig i solen, det är för varmt. Jag orkar inte ta mig ut till Saltholmen eller någon annanstans vid havet, det tar för lång tid. Nej, idag är jag ledig och innan jag ska träffa Nivvan efter hon slutat arbeta vill jag göra ingenting, funderar på att göra en retur till sängen. Solen, värmen och sommaren till trots. Och detta ger mig ändå en massa ångest. För snart börjar det väl regna och soldagarna är förbi. Den härliga, svenska sommaren...

1 kommentar:

Anonym sa...

men GUUUUD... UT MED DIG FLICKA och njut. Vi är några här på jobbet som skulle kunna kapa armar och ben för att va in you´r place.
G