tisdag, juni 16, 2009

Sista lediga dagen

Vilken soft dag det har varit. Började lugnt med tårtfika på jobbet då NF fått en roll i musikalen Rent som ska spelas i Alingsås till hösten. Tog mig sen en promenad genom parken och sen stan, satte mig på EH och drack en god iste samtidigt som jag tittade på sköna människor. Fick håret tillfixat hos frisören därefter och mötte upp Nivvan på stan när jag var klar för att shoppa upp lite av lönen som kom igår. Efter sju timmar kändes det skönt att åka hem och här sitter jag nu i min fotölj och bara njuter av att slippa få ont av platta skor. Och luktar lite på mitt hår som luktar sådär gott som det bara kan göra efter ett besök hos frisören. Jag vill inte jobba imorgon. Jag kan gott tänka mig mer lediga dagar. Tackade jag till förlängt arbetspass i morgon dessutom så nu väntar ett pass på tolv och en halv timme. Jippie!

Inga kommentarer: