måndag, juni 29, 2009

Kan inte sova, version femtielva

Här sitter jag mitt i natten i ett nedsläckt vardagsrum med endast dataskärmens sken som sällskap. Sommarvärmen kräver att balkongdörren står öppen och för att slippa besök av flygande nattdjur vägrar jag onödigt ljus.
Förväntningarna på den kommande veckan är höga, tankarna är många vilket fråntar sömnbegäret. Framför allt kommer lusten att ta fram cykeln efter år av bortglömdhet ur källarens mörka vrå. Nu ska den banne mig pimpas och renoveras och jag ska bli en cykeldrottning. Var denna lust kommer ifrån har jag ingen aning om. Men många "smarta" idéer kommer just som jag ska lägga mig och sen är det kört att försöka somna. Jag ser mig själv cykla sommarnätterna igenom och övervinna rädslan för Eklandagatan-backe-helvetet. Kan andra, kan jag! Även om verkligheten kommer kräva att jag går upp för den varje gång med cykeln!

Början på den förrädiska backen. Men jag ska klara det. En vacker dag...

Inga kommentarer: