måndag, juni 08, 2009

Ett äventyr i taget

Nivvan var ju här igår och vi pratade om livet, minnen och framtiden. Innan hon skulle gå så pratade vi om de yngre som hunnit med så mycket i sina liv, mycket mer än oss och om ångesten som smyger sig på oss då vi börjar komma upp i åren.
Jag har aldrig backpackat i Asien, jag kom aldrig iväg vare sig på high school-utbyte under gymnasiet eller till London efter studenten eller som au pair i valfritt utomland. Istället hamnade jag här i Göteborg och fastnade. Längre har jag tyvärr inte kommit och jag vet att det inte är för sent för att åka iväg men det blir svårare och svårare för var dag som går.

Men hur som - jag har ju ändå åkt iväg till USA efter varje säsong, more or less. Så idag när jag läste följande i ett gammalt nummer av Elle fick jag en korkad tår bakom ögonlocket och kände ändå en viss stolthet:

"3RD Street Promenad/Santa Monica Har kallats "det nya Melrose". Exklusiva butiker, blandat med prisvärd vintage. Ett måste om du är i området är att ta en sväng ner till Santa Monica Pier. Att sätta sig på den stora träbryggan och titta ut över Stilla havet är något av det bästa LA har att erbjuda"

Detta har vi fan varit med om! Vi har gjort detta!
Inte en utan två gånger, under vår Californien-resa 2004, Nivvan & jag!

Piren i Santa Monica.

Äkta Baywatch-torn med piren i bakgrunden. Nivvan övar sina livräddar-skills lektion #1.

En Baywatch-bil. Ingen Mitch eller CJ i sikte dock.

Santa Monica och Stilla havet från parkeringshuset som vaktade vår "Ralph".

Inga kommentarer: