torsdag, maj 07, 2009

Välkommen på middagsbjudning hos mig!

Hoppas det kan smaka med salt med lite potatis!

Åh, vad jag blev besviken! Inte för att jag känner mig helt frisk än, men jag känner att jag börjar leva igen och för första gången på hur länge som helst orkar jag med att laga mat. Så precis när det är dags att vispa till moset tappar jag saltkaret varvs halva innehåll naturligtvis hamnar i potatiskastrullen! Jag försökte innerligt skrapa bort allt men behöver jag säga att jag misslyckades? Sex fiskpinnar och en knäckemacka, det blev dagens kulinariska höjdpunkt.
Man måste ju gå varsamt fram eller hur, man får ju inte börja för hårt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Häll potatisen i ett durkslag o spola bort saltet nästa gång!

Inte den som är den! sa...

Det var EXAKT det jag gjorde...men jag fick ju tyvärr inte bort allt ändå :(