söndag, maj 03, 2009

Handbollsfinal

Det rasslade till på första sidan när man loggar in på fejjan av en herrans massa meddelande från Eskilstuna om att stoltheten (för i år i alla fall) Guif gått till sm-final i handboll. Nu är ju denna sport inte min kopp te, mer än att jag hävdar att handbollsspelare generellt sett är de snyggaste, men lite lokalpatriotisk måste man ju ändå få vara trots att jag befinner mig 35 mil bort.
Nästa helg spelar de mot Alingsås i Globen och biljetterna tog tydligen slut väldans omgående.
Eftersom jag jobbar men har tillgång till radiosporten får jag väl ratta in rätt kanal och hoppas höra en sändning. Även om jag ifrågarsätter hur en sport som är halvkul att titta på kan vara underhållande i radio. Men som sagt, heja på Eskilstuna kan man ju alltid göra när det går bra.


Inga kommentarer: