onsdag, maj 13, 2009

Full aktivering

"Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba, hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,

varje dag är det detsamma"


Skyndar mig här hemma för att bli klar med det här putsandet, skurandet, dammandet och fejandet. Jag tycker verkligen inte att det är kul att städa, även om jag tjatar så om det. Däremot vet jag den där känslan som infinner sig när man väl är klar är värt det. Dock tar jag alltid på mig massa små avstickande sidouppgifter när det kommer till dessa storstädningar. Aldrig kan jag koncentrera mig på en uppgift, därför tar dessa projekt lång tid. Att jag har påbörjat arbetsveckan påskyndar ju inte det hela heller. Nu ska jag plocka bort och ur all mormorsporslin, glas och sprit ur skåpet så att jag snart kan möblera in min nya Billy. För att få plats med den krävs en mindre ommöblering.

Visst, det ser kanske inte så mycket ut, en massa böcker ihopslängda på soffan,
men ni ska veta hur lång tid det tog mig att ta mig hit mina vänner.
Sen ska de ju tillbaka in i hyllorna också.
Sortering i författarnamn, gengre eller stolek är frågan!

1 kommentar:

Susanna sa...

Jag vill vara knepig och säga sortera först i storlek (pocket/inbunden), sen i gengre och sist efter namn! Förstår du hur jag menar? ;)