måndag, maj 25, 2009

Dålig förlorare

Galoppbanan gick åt skogen för mig och jag misstänker att de andra fuskade kraftigt då jag ofta inte var långt från segern. Så dåligt spelade jag verkligen inte. Det gör mig förbannad.

Glömde för första gången i mitt vuxna liv allt vad smink hette innan jag lämnade hemmet. Tidigare har man ju gjort medvetna val, idag föll det ur totalt. Det tog mig ett tag innan jag uppfattade varför min egen spegelbild inte såg ut som vanligt. Åldern tar ut sin rätt på minnet!

Ingen höjdarlön denna månad vilket fick mig att avstå efterföljande öl på Babar. Så nu är jag inte bara bitter för att jag förlorade stort på galoppen utan även för att jag likt en fjortonåring med bestämd tid att vara hemma som är tidigare än mina jämnåriga inte följer med. Och jag var ändå äldst i det sällskapet, i verkligheten!

Inga kommentarer: