onsdag, maj 20, 2009

Änglar och Demoner

Firade SN och hennes stora 30årsdag genom att se Änglar och Demoner ikväll. Vilken film sen.
Böcker som blir film brukar ju oftast bli sämre filmatiserat. Föregångare Da Vinci-koden var ju en rejält bra bok med sådär filmresultat. Nu orkade jag aldrig igenom de första kapitlerna på just Änglar och Demoner, vilket gjorde att jag hade nada förväntningar på filmen. Och tack för det. Jag satt igenom hela filmen på spänd på att se vad som komma skulle. Sedan var det otrolig fart igenom hela rullen, minns inte en enda seg stund. Ewan Mcgregor var ju dessutom het som få. Dagens babe helt klart! Misstänkte the bad guy rätt tidigt, för att sedan ändra mig i mitten av filmen för att därefter bli besviken att det verkligen var han.
P var inte lika övertygad som jag då hon hade läst boken (eller egentligen hört den på talbok). Så har man inte läst den är det ett helt klart starkt biotips!

Nu ska jag gå och lägga mig med Jan Guillou. Inte i egen hög person, utan mer bok-stavligt.

Inga kommentarer: