fredag, april 24, 2009

Smygpremiär dag 2 (inkl. kickoff)

Jobb så även idag, en strålande sådan. Inte bara solen som var framme och värmde utan även en massa strålar från människorna som ska vara mina kollegor, på avdelningen och runt om i parken.

Arbetsdagen innehöll först pressvisning, sen storstädning av kuren (riktigt kul att själv se skillnad efteråt) och avslutande insläpp av alla som skulle på kickoff. Så många som jag inte träffat på länge, många som jag kände igen sedan rekryteringen och så många glada och trevliga människor.

Nu när jag har kickoffen för min egen del bakom om mig känner jag mig faktiskt lite besviken. Informationen sa att stället där alla samlas på skulle hålla öppet till 23, men ändå stängde barerna mer än 30 min innan. Redan tjugo över tio tittade jag på klockan och såg jalusiner nerdragna! Whats up med det? Nog kanske att det räckte för mig personligen, men jag kände mig ändå snuvad på konfekten. Öppet till 23 menas öppet till 23. Och ja, jag vet att alla resturangers kök stänger tidigare och att det då borde vara någolunda lika med barer, men nej! Så ska det inte var. Så är det inte på Stage....

Dessutom är jag hemkommen med två insiker (men jag borde ändå insett dem tidigare, och det har jag nog innerst inne):

* Jag kommer aldrig, aldrig....
* Om jag vore kille hade jag nog varit kär i HAJ'en. Hon är ju typ verkligen bäst!! Hon är en pärla, en stjärna, en sommarros, en bakelse och som nytvättade lakan - alldeles underbar!

1 kommentar:

HAJ sa...

Åhh, MTE!!! Om jag varit kille hade jag varit kär i dig med :-) DU är bäst! Puss