onsdag, april 22, 2009

Smygpremiär dag 1

Förlåt att jag hakar upp mig på vissa ämnen som jag tjatar ut, men sån är jag. Sömnen jag har problem med verkar vara på bättringsväg, att jag dock lägger mig vid tre-tiden på morgonen är väl en bisak. Hursomhelst, upp bra kommer jag varannan dag och idag var lyckligtvis en sådan. Men svårt är det inte när något kul lockar, vilket idag var det riktiga premiärpasset på jobbet för min del om man ser det schemamässigt (och lite lätt glömmer alla timmar och dagar jag redan spenderat med andra typer av arbetsuppgifter). Nu är det bara 81 pass kvar i porten!!

Började dagen med besök av Herr Statsminister som skulle in och gjuta handavtryck till egen plats vid Hedersplatsen. Därefter planering av städning efter en vinterstängd port. Kvällens huvudanledning till jobb var de årsanställdas familjedag. På vilken jag avslutade arbetspasset med att premiäråka nya bergbanan Rabalder i barnområdet. Ändå var den en helt ok attraktion även för oss vuxna med skönt gött sug i magen.

Inga kommentarer: