tisdag, april 28, 2009

Serviceuppdaterad

Som en följd av rekryteringen ville jag vara med och lyssna på ett tillfälle av serviceutbildningen jobbet ger alla nyanställda. Idag passade helt utmärkt då de ledarna var inga mindre än HAJ'en och P, en föreståndare på min avdelning. Då det var sju år sedan jag själv gick den känner jag såhär i efterhand att det var väldans bra att jag var med, dels fick man tänka till själv, dels blev man lagom uppdaterad. Nu lyssnade jag dessutom med erfarna och vana "lisebergsöron" och kunde applicera alla tillfällen de pratade om på faktiska händelser och situationer. Dock hade det var himla kul om jag kunde jämföra med mig själv hur jag tänkte och tyckte när jag gick utbildningen där och då 2002 och vad som ändrats i tankar och uppfattningar.

I början av utbildningen visade HAJ'en och P en film om alla områden företaget arbetar med, en slags företagspresentation. Delar av den delades förra året upp i reklamfilmer som gick på tv så jag har ju sett dem men nu var det första gången jag såg helheten. Rysningar gick igenom hela kroppen och det kom nästan en liten tår av stolthet när jag såg glädjen, sommaren, värmen och lite av det magiska i filmen. Jag kan helt enkelt inte hjälpa det, jag är enkelt sagt förbannat stolt över att vara lisebergare och att arbeta på nordens största nöje, Liseberg! Nästan så det blir lite corny.


Reklamfilm 1


Reklamfilm 2 - favoriten

Inga kommentarer: