söndag, april 12, 2009

Nu är jag pank

Nu har alla pengar som jag slitit hårt för tagit slut. Precis när vi ska åka hem så det är ju lägligt, även om jag mer än gärna hade stannat kvar (och det inte bara för att Britney spelar i San José imorn, typiskt!). Men att inte shoppa mer är nog rätt tråkigt. Om inte någon slänger till mig ett jobb såhär helt apropå.

I min redan sjukt tunga väska hem kommer följande finnas med som inte fanns när jag kom; tre par jeans, fyra par skor, Victoria Secret-underkläder, ipod-armband, 4 scarfar/halsdukar från Abercrombie, killshorts och en kofta också från Abercrombie, 4 nagellack, 6-7 st chap sticks, läppglans o liknande, två mascaror (det är najs att max factor och maybeline anses som budget här, på Wallmart betalade jag nästan bara 30 kr st för dem), rouge, duschkräm och sminksvampar från Sephora samt Redken-produkter och ett fint silverarmband med hjärtan. Mer minns jag minns jag inte, en jäkla massa Starbucks påminner dock mamma. Och pappa tjatar nu om ännu mer för han är fikanödig. Jupp, jag har alltså till och med fått mina föräldrar Starbucks-beroende (eller så har de starkast kaffe enligt pappa som annars bara upplevt svagt skit-amerikanskt kaffe påstår han).


Har blivit både inspirerad och avundsjukt på Sockans facebook-bild att jag var tvungen att köpa mig en egen idag då jag avnjöt lite B&J till efterrätt, älskar deras glassbar i Macy's källare. Men den var f*n inte billig. Denna pyttelilla kostade mer än ett helt glasspaket hemma på konsum Avenyn eller 7-eleven!!

Inga kommentarer: