onsdag, mars 11, 2009

Snarlikt gårdagen

Farsgubben stannade ju över natten så början av denna dag var det naturligtvis pappahäng. Alltså ordentlig frukost (en av hans hjärtefrågor) och därefter en tur på stan. Det här med föräldrar på besök betyder farligt mycket fika i tid och otid. Att ta en take away-kaffe finns inte på världskartan. Det ska sittas ner och fikabröd ska doppas i vad man nu dricker.
Lunch åt vi på Hard Rock Café och jag har de senaste gångerna jag ätit ute på resturang noterat hur uttråkade personalen verkar. Det lilla extra ligger långt, långt inne. Vette fasiken när jag fick det senast ärligt talat.
Pappa lämnade mig och västkusten senare under eftermiddagen men istället kom W. Kvällens planer var, återigen, bio - Män som hatar kvinnor. Bättre än väntat, riktigt bra för att vara en svensk film men som vanligt är böckerna mycket, mycket bättre.
Nu - läsa, läsa och kanske mer läsa, har kommit in i en rejäl läsperiod nu. Imorn är en dag som är helt oplanerad men självklart finns det ändå många "borden" som jag bör ta mig igenom.

1 kommentar:

Anonym sa...

What do you mean? :S (med din kommentar i min blogg:))