måndag, mars 30, 2009

En motivationsinjection, tack!

Ny vecka och oändligt massa planer på hur jag ska spendera den. Men gör jag det? Knappast. Förutsättningarna var inte de mest optimala när jag släckte lampan halv tre inatt (det här med sommartid snurrade till mig rätt rejält igår) och sov därmed fram till lunch idag. Så var den morgonen förstörd. Att jag sen inte kom igång när jag väl vakande var knappast förvånande. Tog mig visserligen till stan för att träffa Trollet, med efterföljande handling, så dagens två största missions avklarades. Nu har jag massa på min todo-lista i huvudet men jag kommer mig inte för att varken skriva ner den på papper så jag svart på vitt kan se vad som ska göras, samt väl ta tag i dem. Varför jag inte gör det som jag ska? Jag har n a d a motivation. Att jag istället fastnar framför de där extrem idiotiska bollarna i jawbreaker gör saken verkligen bättre. Jag behöver en brustablett med extra mycket motivation snarast. Vilket apotek säljer?

Att det sen handlar om väldigt tråkiga saker som att vårstäda lägenheten med fokusering på storskurning av badrummet, ringa olika a-kassor (kanske dags att gå med nu, säger de som vet iaf), tvätta, läsa ut den sista av mammas lånade böcker vilket råkar vara en Jan Guillou-bok d.v.s. ganska seg sådan, packa, ta fram alla saker som ska med, förbereda NMI, rensa papper och likande ger mig tyvärr inte den där kicken jag förväntar mig vilja ha. Än så länge är en av veckans höjdpunkt jobb på onsdag. Men tiden dit ska väl fördrivas vettigt. Men om jag känner mig själv rätt kommer farten närmare midnatt och då är det sällan läge att dra runt i lägenheten med en skramlande dammsugare. Inte gör det väl underverk för imorgon heller då planen är att gå upp tidigt och förbereda a.g-mötet.

Oj, vad jag låter negg och hemsk men jag kan tala om att jag i alla fall är på väldigt gott humör och har så varit hela dagen. Som jag sagt hundratals gånger innan, man får vara glad för det lilla.

Inga kommentarer: