söndag, februari 15, 2009

Go helg

Började helgen hårt med aw borta i Linnéstan, en del utav staden jag allför sällan besöker. Eller hårt och hårt, maten var kass, ölen smakade mest öl men sällskapet var ändå anledningen.
Hemma tidigt för kvällsaktivitet nummer två; vin-, choklad-, gamla kort-, skvaller- och spotifykväll med Nivvan. Underbart start!

Melodifestivalkväll, deltävling två igår och på det en mindre tillställning hos mig med Meff & Emmaslemma. Med sig hade de halva chipsbeståndet som gick att hitta i Johannebergs alla servicebutiker.
Resultatmässigt kan jag väl säga att de fyra främst placerade bidragen var helt rätt. Självklart strategiskt planerat av SVT att lägga Måns mot Lilli&Sussie - vad gör man inte för att folk ska ringa in och rösta, dvs mer pengar till statstelevisionen och/eller Radiohjälpen. Kan dock erkänna, jag röstade för första gången i något av dessa tv-spektakel. Kunde visserligen inte bestämma vilken jag ville ha till final så det fick bli på båda parter. Angående Amy's låt måste jag erkänna mig sjukt förvånad över kvalité låten hade. Både Emmaslemma och jag satt med gåshud första gången hon sjöng. Ett ganska bra betyg det. Personligen hade hon gärna fått gå vidare till final istället för HEAT men det var ju föga förvånade att just de vann den duellen. Poddels-kopia som de var, rakt igenom. Apropå kopia, Lasse Lindh och Håkan Hellström, någon?

Idag en massa chic-lit-läsning innan häng med W. Prickade in pizza klockrent lagomt till säsongsstarten av GG. Efter en smärre svacka handlingsmässigt är det tillbaka på en bra, hög nivå igen och Sverige ligger ändå inte allför långt efter. Det blir med entusiasm jag ser på programmet trots att jag redan sett avsnitten. Blair's frustration och kattoråtta-lek med Chuck...löv it!
Därefter släppte avancerat mensvärk samtidigt som P och V gjorde ett spontant besök. Riktigt trevligt! V hade jag inte träffat sedan i somras och P var sitt charmiga jag.

Nu kan jag med gott mod lägga mig och fortsätta in i chic-lit-världen en stund innan sovdags. Näst sista veckan...börjar smått bli lite ledsen. Jag vill verkligen inte sluta!
Men full fart framåt nu då, sexdagarsveckan here HG comes!

Inga kommentarer: