lördag, januari 10, 2009

Lördagsfunderingar

* Min väskmani har ändrat form och yttrar sig numer i sjalar (och halsdukar) kom jag idag att tänka på när jag handlade min femtielfte sjal. En lila skönhet från NK. Hur detta kommer sig har jag faktiskt ingen aning om, men jag är väl medveten om när allt startade och vem jag ska skylla på.....honeybunny!
Tog nämligen en tur på stan med Naddan. Meningen var att vi skulle fika. Vi shoppade istället. Bra så!

* En Marika med vin-sug-i-tarmen kan bli en farlig Marika. Speciellt om det finns vinflaskor i det Marikanska hemmet. Inte för att jag någonsin skulle få för mig att dricka en hel flaska helt alena... Sjukt nog bestämde sig väldigt många sig för att sällskapa med skolböckerna just ikväll istället för att svira på stan!! Konstig anledning...

* ...vilket resulterar i blödigt beteende under Stjärnor på slottet. Mormor 93 år igår + Kerstin Dellert + Jonas Gardell + prat om döden + Gud (tänka sig) = oanade konsekvenser (= krokodiltårar, utan att P behöver påpeka att det betyder att de e falska, jag menar att de är stora, så som jag en gång i tiden trodde att de betydde)

* Snälla msnkonversationer. Hade knappast varit så annars....eller??

* Marängswisch är ett grymt sällskap. Kanske inte för andra gången denna vecka, men det sa jag inte högt...

* Första gången alkohol utan cigg på några månader.....jag lever visserligen fortfarande, men har varit på gränsen att döda någon annan för sakens skull. Nej, lyckligtvis har både den (personen alltså) och jag överlevt.

* The City is da shit. Länge sen jag såg något som rörde mig så. Förra gången var den sena kvällen, tidig sommar 07 då jag såg trailern för GG första gången...sån rysning och känsla i kroppen som påverkade mig.....inte helt som en orgasm, men nästan det som kan beskriva det bäst, hur konstigt det än låter. Kanske kan det ha att göra med New York....Men Whitney har å andra sidan alltid varit den mest coola i The Hills.

* Titti måste få bli kvällen darling. Bara för att du finns!

* Man behöver inte sjunga Singstar med just spelet, nej, en ipod fungerar väldigt bra det med. Fast ens grannar kanske inte uppskattar tilltaget. Som om jag bryr mig fram till kl 22. Har väl aldrig stoppat mig tidigare??

Inga kommentarer: