fredag, januari 02, 2009

Första lägesrapporten

Nu har det snart gått nio timmar skulle jag tro, sedan jag släckte den där äckliga pinnen och jag lever fortfarande. Visst, suget kommer och går, speciellt efter nån form av födoaktivitet. Men tack gud för tuggummi (vanliga, inga nikotinvarianter här inte!) att använda vid för starkt sug.

Har under kvällen haft väldiga problem att komma i kontakt med omvärlden och de jag kallar mina vänner så det har helt enkelt blivit en lugn kväll hemma, sorterandes 08'as kvittoskörd. Alltid lika spännande att hålla koll på utgifterna. Credd till mig som nu gjort det flitigt i tio hela år. Inte dåligt som Kameramannen skulle sagt.
Kanske var det lika bra att jag stannade hemma, fredagar kan ju annars tendera att innehålla alkohol vilket kanske just idag hade försvårat mina rökfria försök.

Men imorgon är det lördag. Om jag lyckas ta mig upp och ur sängen och min planerade Gossip Girl-koma (ska ta tag i att läsa ut alla böcker jag har, så ingen tvserie alltså) kanske det dyker upp ett vintillfälle ändå. Den som lever får se. Och leva är ju precis vad jag tänkt göra. Mycket längre tack vare frånvaro av just cigaretter.

Inga kommentarer: