onsdag, januari 07, 2009

Försök till att leka Martin Timell

Vuxenpoäng till mig som tagit tag i en sådan sak som att rengöra fläkten ovanför spisen. Men jag kan erkänna, jag har inte någon som helst aning om vad jag håller på med. Kände mig som Martin Timell med skiftnyckeln i högsta hugg när jag skruvade bort den där "stänkskärmen" som finns på spisen. Ursäkta mig så himla mycket men jag har verkligen ingen aning vad det heter, tror du fattar ändå. Sen tappade jag förståelsen för vad jag gjorde och pysslade mest på måfå. Vilket resulterade i att det svinto-liknande filtret helt spolades bort när jag skulle sköljda av kåpan från matos och annat icke mysiga saker. Vad gör jag nu?

1. Var får man tag i nytt svinto-liknande skydd, eller filter, eller vad det nu är?
2. Passande nog gick lampan ovanför spisen, var köper man ny?
3. Behöver även en lampa till ugnen. Kan man köpa det på samma ställe?

Detta måste ju betyda att jag får unna mig att bli bortbjuden på middag(host host, mina vänner; läs detta som en pik!!), hämtmat och resturangmat tills dess att jag återställt fläktskyddet igen! Men så trevligt!


Till råga på allt såg jag med egna ögon det horribla tv-framträdandet. Något som kan liknas vid ka-ta-strof. *suck* Nu släpper vi det tack!

1 kommentar:

FrökenH sa...

Hahahaha, vännen! Du har gjort min dag, TACK!