torsdag, januari 22, 2009

En stjärnklar dag

Har haft en heldag med Stjärnan då vi var de enda som ännu inte fått gå vidare i jobbprocessen. Vilket naturligtvis varit ytterst trevligt, även om han framkallade något av ett snedsteg under eftermiddagen. Men det är liksom smällar man får ta. Vi sjunger ändå bäst till alla (nu uttjatade) radiohits Rix Fm spottar ut. När hans armar flaxar igång är han värre än till och med mig. Snyggare versioner i alla fall. Framför allt låter det förbaskat bra!


Imorgon börjar allvaret för oss, last man standing. Därför pluggas det manus nu, fast allt jag vill är egentligen att gå och lägga mig. Har inte fått min middagslur idag. Kanske somnar jag fortare ikväll än igår då jag försökte mig på sömn vid tiosnåret. Det slutade (som oftast vid likande tillfällen) med att jag pluggade i ipoden och försökte mig på skönsång. Tror inte jag vinner bästa-granne-priset de närmaste åren om jag fortsätter såhär. Jag intalar mig själv att de mesta ylas ut i kudden, men vad vet jag.
Sen är det helg och när allt sätter igång igen på allvar på måndag är det med just Stjärnan jag kickar igång allt och då jävlar...

När vi inte repar manus pluggas ansökningarna inför i morgon.
Vi är så sjukt ambitiösa när vi blir ensamma, Stjärnan och jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket inlägg! Jag är stolt!