fredag, oktober 10, 2008

TGIF!

För de flesta betyder det ledigt, för mig att det är dags att jobba och framför allt avslutningfest denna helg. Har peppat hela veckan och nu sitter jag här med sjukt höga förväntningar. Något som jag dock ska jobba på i helgen att tagga ner. Vi kan ju de olika scenariorna nu, för mycket, för lite, planer som inte slås in, planer som går överstyr...tja, jag har varit med om de mesta. Och då borde jag ha lärt mig att inte ha några förväntningar alls, men jag jobbar inte så helt enkelt.

Jobbade på konsert igår. Lite för sömnig artist för min smak, väldigt dumpad-tycker-synd-om-mig-själv-musik. Lättförtjänta pengar och roligt att träffa människor vägde upp det mesta.

Idag hände inget. Jag somnade om på eftermiddagen. Dumt. Nu vågar jag knappt prova att lägga mig i rädsla av att vända och vrida i lakanen i flera timmar.
Apropå det! Av en blixt från någon himmel har jag helt plötsligt börjat intressera mig för sängkläder, något som aldrig tidigare skett. Fungerar helsvarta bäddset eller är det för porrigt?

Var på bio med några söta nu på kvällen. Var helt inställd på Woody Allan-filmen med Scarlett Johansson men fick minutrarna innan filmen startade reda på att det var den andra Scarlett-filmen vi skulle se. Och det tackar vi för. Jag och Woody går inte jättebra ihop. Nu såg vi alltså Den andra systern Boleyn. Förrutom Scarletts läppar och riktigt långa hårsvall var filmen riktigt grym. Se den!

Nu börjar jag ställa mig in för den kommande helgen. Godnatt!

Inga kommentarer: