lördag, september 27, 2008

Håll ut - två helger kvar

Älskar verkligen mitt liv i ekorrhjulet just nu! Men vem är jag att klaga, om ett par dagar blir det öde och lugnt igen. Fast jag är ju svensk, så nog klagas det åt båda håll!

Nej, återigen lugn helg, då man inte gör annat än arbetar. Dock bokade jag upp en dejt med B&J och snart kommer Reese och Jake på besök och joinar gruppen är tanken. För att förbereda detta möte var jag ju tvungen med ett besök på Sevvan. Och där stod han, den där superhurtigt sociala killen. Man får ett gott skratt varje gång.

När jag lämnade butiken kom ett gäng unga, snygga konstaplar in för en halv special eller vad storstadspoliser patrullerandes på Avenyn äter. Det är något visst med killar i uniform alltså, jag smälter lätt. Fortare än varm B&J till och med!

Dagens roligaste kommentar:

Marika (till 6åring, ickebetalande gäst): "Du kan krypa under pinnen!" (och syftar på spärren)
6åring (väldigt lillgammalt): "Det här är FAKTISKT inte en pinne! Det är ett stålrör!"

Ojoj, så internt, men ack så bra!

Inga kommentarer: