onsdag, september 24, 2008

Avslut

Idag fick jag nog och skickade iväg en inte helt vänligt dra åt skogen-meddelande till Mr. Big. Nu orkar jag inte engagera mig i detta längre! Det har inte varit helt okomplicerat tidigare så varför skulle det ändras? Klart det är jobbigt när det handlar om en vän som man bryr sig om men till slut kommer man till en punkt då man inte orkar lägga ner mer energi. Det tar för mycket än vad det ger. Och kanske hellre en hårdare jobbigare stund nu än en utdragen fortsatt situation. Han har hjälpt mig och varit ett stort stöd många gånger och det är jag tacksam för, därför avslutar jag det innan det blir för bittert.

Det låter som värsta förhållandedramat, men vi snackar enbart vänskap här. Kanske mer ont då vänskap sägs ska kunna överleva kärleksrelationer. Men ibland blir inte livet som man tänkt sig.
En sång jag lyssnat på senaste tiden har den fina texten; "Would you die for me, like I die for you" och så är inte fallet, eller hur?


Gudarna ska veta att jag verkligen inte haft tur vad gäller relationer med killar så kanske är jag för partisk, men jag börjar snart tvivla på att det finns vettiga killar?

Inga kommentarer: