fredag, augusti 15, 2008

TGIF

Tanken var att ikväll deltaga i det pågående Kulturkalaset nere på stan i form av publik under standup-kvällen vid operan. Komiker som Magnus Betnér, Johan Rehnborg, Marika Carlsson och Peter Apelgren uppträder vilket naturligtvis är ytterst intressant. Tyckte även fler än jag! Fick rapporter om mängder med folk och dålig sikt samt stinkande odörer från bajamajor, beslutade jag mig för att stanna hemma trots allt. Nu är frågan hur jag ska spendera kvällen. Slöa framför tv'n eller komma ikapp någon serie nu när jag äntligen har tid, lägga mig och läsa eller börja plocka undan småsaker bara för att ha dem gjorda innan imorn och då kunna njuta ännu mer av ledigheten. För jag sa väl att jag nu är ledig i fyra hela, långa, underbara dagar? Josörröatt! Beslut, beslut - alltid dessa valmöjligheter!
Men jag har redan fått i mig ett glas rosé, det är alltid nått. Men så är det ju fredag!

Inga kommentarer: