söndag, augusti 03, 2008

Sista helgen med lillebror

Så är det och verkligheten slog mig för en vecka sedan och gav mig separationsångest. Lämnar mig, gör det först, pröva något nytt. Lite samma situation som när W skulle åka, hade ett halvår att mentalt förbereda mig, men sista veckan slog verkligheten mig hårt i ansiketet och framför allt hjärtat. Inte att jag missunnar dem, men jag vill också.

Han kom i fredags, bjöd på glass på rasten, italienskt, annat går ju inte när man den senaste tiden blivit bortskämd. Efter jobbet aw'ade jag med J och bror dök upp när vi landat på Vasastan efter Excet. Omvänd ordning än vad de flesta brukar, jag vet. Alltid lika najs att vara tillbaka på Vasastan, men whats up med vakternas attityd? Shit...

Igår utflyktade vi till Uddevalla över dagen. Spännande med nya miljöer. Anledningen var för att han skulle ta chansen att säga hejdå till I. När vi kom tillbaka till storstan gick han på fotboll medans jag siestasov. Det må ha regnat men varmet är det fortfarande, powernaps är mycket viktiga i dessa situationer! På kvällen blev det typisk syskonmat i form av tacos och därefter filmkväll, Hajar som hajar och Alfie. Gosh vad jag blev ännu mer kär i Jude Law, kan människan vara mer gorgeous?

Idag blev det en aning lugnare, lång sovmorgon, stor söndagsfrulle och eftermiddagsbio med stor modell popcorn, nu lär de spruta ut ur öronen om jag skulle få i mig minsta lilla till. Såg SATC då bror inte sett den och jag lär ju knappast banga. Grät och skrattade lika mycket denna gång, och ja, den var lika bra. Längtar verkligen tills den släpps på dvd. På hemvägen hade jag lätt kunnat fortsätta med alla tårar, där och då när jag passerade Korsvägen slog det mig varför filmen framkallar tårarna så lätt, det representerar mångt och mycket det jag själv vill ha med och i mitt liv. Ytligt kanske, men mycket mer vill jag inte gå in på det. Inte i detta forum.

Därefter åkte bror och lämnade mig och stort rörigt tomrum efter sig. Dock är jag supernöjd med att den försvunna fjärrkontrollen hittat hem och att jag inte är med barn. Mensen är tillbaka, om än lovligt försenad! Typiskt att bokstaven F ska krångla när man skriver på datorn bara.

Fjortisvarning; bror <3
(finns det fulare tecken, även om det symboliserar nått fint?)

Inga kommentarer: