måndag, augusti 04, 2008

Så tog sommaren slut

Måndag, början på augusti, många är återigen tillbaka på jobbet. Så även jag, vilket jag varit senaste tiden. Ändå var det lika svårt att komma upp imorse. Kanske för att hemsk magont höll mig vaken onödigt länge.

Aldrig har jag varit med om en lugnare dag. Har inlett en ny tjock bok vilket jag hann en bra bit in på. Under arbetstid. Tja, man kan ju ha det sämre. Det regnade helt enkelt för mycket. Mysigt visserligen på ett sätt, men jag hade hellre varit hemma nerstoppad under en filt framför brasan medans R föredrog att sitta ute på landet under ett plåttak och höra regnet smattra.

Sprang som en tok fram och tillbaka på stan för att hitta en bra och klädsam klänning till bröllopet på lördag. Gick inte alls! Antingen var de fula eller för höstiga (det kan ju bli sommarvarmt på lördag). Försökte även med några kjolar men hittade inte många lämpliga. Jag vet att svart inte är optimalt men det verkar banne mig inte kunna bli någon annan färg. Gosh, att jag alltid ska vara ute i sista minuten. Trots att det är många dagar kvar har jag ingen tid att springa runt och leta mer. Det får bli en smula panikoutfits känner jag! Typiskt när man har pengarna.

Inga kommentarer: