fredag, augusti 01, 2008

Efter regn kommer sol, som Torsk på Tallin-Ragnar sa

Efter 25 dagar fick jag äntligen en sovmorgon, vilket jag såg till att utnyttja. Klänningshopping fick skjutas upp men jag tog mig ändå ner till stan för diverse ärenden på Wettergrens. Och det var där allt började. Den dåliga starten på dagen! Först hittade jag riktigt många böcker jag fick starkt ha-begär till, för en rätt hög summa så det får bli ett senare projekt. Jobbigt värre, ville ha allt nuu! Sedan rånade de mig på många slantar för en liten jäkla tipex-mus. Why? Håller allt på att bli dyrare? Tar mig i lugn ro till jobbet men drabbas som de flesta dessa heta dagar av otrolig törst. Naturligtvis fungerar inte drickamaskinen när jag kommer fram, har ingen flaska till vatten i närheten. På väg till info möter jag en väldigt otrevlig människa som grädde på moset. Väl framme på plats var jag inte bara sur som en citron utan även blöt som en disktrasa, trots att jag gått mestadels i skugga. Denna värme, härligt härligt men farligt farligt....
Sen slutade det regna och solen tittade fram på kvällen. Hade inte mycket att göra, men alla jag träffade var trevliga och M och J stod för dagens uppmuntran.

Första gången jag fått internpost skickad till mig på detta jobb. Otroligt trevligt!


J var en jäkla syn när hon traskade igenom parken med sin älskade dammsugare.
Man kan nästan missta henne för dammsugareförsäljare!


Fick detta mms av henne innan hon cyklade hem. Måste varit dagens syn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var Roland som sa det loser