tisdag, augusti 05, 2008

Dåligt samvete

Det pratas ju en hel del om den stora branden som varit i ett hus vid Korsvägen här i Göteborg. Dels för att många påverkas, huset ligger centralt samt att efterarbetet fortfarande pågår. Men det vi på jobbet idag har pratat mest om är skvallret om anledning till branden, att det grillats på balkongen. Inget fel i det, tänkte jag innan. Nu måste jag nog tänka om. Inte har det bara orsakat en stor brand som påverkat många människor som i panik flytt sina hem och fått se sina ägodelar och minnen förstörda utan det har även påverkat om inte halva så åtminstonde stor del av Göteborgs kollektivtrafikanter! Så många människor som blir försenade av att trafiken inte går via Södra vägen längre och alla andra vagnar som helt plötsligt måste samsas med mer trafik borta vid Centralstationen. Ja, jag har blivit drabbad!

Hade jag varit ägare till bostaden där branden börjat hade jag gått sönder av dåligt samvete. Även om det var en olycka vilket det med stor sannolikhet var. Jag tycker synd om både denne och alla andra i fastigheten som drabbats.
Inte nog att man måste vara vaksam i sin egen lägenhet, man måste även ha koll på vad grannarna gör!

Inga kommentarer: