tisdag, juli 22, 2008

Vad väntar sen - stryk?

Ska man skratta eller gråta, men hur f*n tänker de?

Idag satt jag och har inte mycket för mig då en gäst äntligen väljer min kassa. Glad och skämtsamt som jag blev frågade jag trevligt och käckt hur han mådde. Gästen svarade att han mådde bra och ställde frågan tillbaka till mig. Jag replikerade långtråkigt skämtsamt att det var bra att han mådde bra, vilket var dagens kriterium för att komma in i parken. Sjukt dåligt skämt, jag vet. Han passerar in och försvinner ut ur mitt liv. En halvminut eller så passerar även i mitt liv och jag lämnar gästen därhän. Därefter kommer hans "vän" eller "släkting":

Kille: Ursäkta, men frågade du killen nyss hur han mådde, vad menar du med det?
Jag: Äh, förlåt, men man säger faktiskt så inledande i en konversation och för att vara trevlig!
Kille: Så du menar inget illa med det?
Jag: ?? Varför skulle jag det?

Då måste jag fråga mig och er, sen när blev det något dåligt att ställa frågan 'hur mår du'? Dessutom, what's up med attityden? Vad tror han jag vill, mucka gräl? Springer han omkring på stan och slåss med folk som försöker vara trevliga? Tja, då kan ju världen inte annat än gå under...

Inga kommentarer: