onsdag, juli 30, 2008

Stigande priser

Jag har tappat all motivation vad gäller jobbet för tillfället känner jag. Vet inte om det beror på bristande sovmornar eller att allt bara går på rutin nuförtiden. Att jag sällan har mycket att göra kan även vara en ledtråd. Dagarna består mest av att klå R på Harpan eller slösurfa. IT-avdelningen bara skrattade åt oss idag.

Anyhow, det var ju inte det jag skulle berätta. Slutade hursom tidigt och åkte med S och storhandlade, något som jag alltid gillat och så även idag. Men för första gången fick jag verkligen uppleva de ökade matpriserna, jag fick ett mindre slag. Oh my god, änna! Och så hade jag precis sagt till S att det var ett tag sen jag handlade för så lite, ändå hamnade vi på ett nytt slutsumma-rekord denna vackra dag. Ja jag säger då det!

Men Ben&Jerry-paketen var bannemig billigast i stan! Man får vara glad för det lilla...

Inga kommentarer: