tisdag, maj 13, 2008

Tisdagsfunderingar

Det är najs att kunna ligga i soffan en tisdag och titta på film. Vilket fick mig att förstå att jag;

* inte behöver veta vilket datum det är, alltså många dagar kvar till mensen, för jag har sjukt erotiska drömmar på nätterna och lipar för ingenting på dagarna = full av pms. Som idag till The Queen och Lady Di's död. Nu som då!
* böcker jag läst först som sedan filmatiseras sällan (eller aldig kanske?) blir bra. Fick Tillsammans är man mindre ensam i födelsedagspresent vilken var grym. Inte filmen! Söt javisst, men mest en sämre version.

Mycket bra på tv. Gossip Girl finns på nätet, Ugly Betty och hemmafruarna på femman.
GG återvänder till just femman nästa tisdag men i staterna visas säsongsavslutet på måndag.

Man känner sig sjuk bra och duktig efter ett träningspass, morötter efteråt och en massa böner i kycklingsalladen till middag. Nej, inga odörer än!

Veckans boka: Dolly Parton, en smart blondin. Riktigt bra. Trots liten text på liten yta.

Tjugo i tio, fortfarande ljust. Sånt gillas.

Något mindre bra; klädhögen på golvet i sovrummet och alla framställda skor i vardagsrummet. När, Marika, när? Dessutom vadar jag snart i damm. Om man bara orkade bry sig...

One tree hill är helt underbart. När man slipper allt buffrande. Fick ett tips av N förrut om hur man undviker det, verkar fungera till slut.

Imorn åker Chokladhjärtat till östra världen. Jag är så avis!


Dagens damer!

Inga kommentarer: