tisdag, maj 27, 2008

Mycket på en och samma dag

Resan började lite småstressigt till tåget, bussen jag skulle ta ville nämligen inte komma enligt utsatt tid. Västtrafik liksom. Väl på tåget dök en ytterst bekant man upp och satte sig i sätet brevid mig. På andra sidan gången ska tilläggas. Först trodde jag det var den blonda aktören Jonas Malmsjö men insåg mitt misstag när hans granne diskuterade vad som stod i dagens sporttidning, Johan Mjällby mina damer och herrar. Han fick inte mycket till lugn stund efter gårdagens match, som jag antar han kommenterade (såg inte skiten själv!). Fast han var ganska het - bortsett från håret!


Framme i sthlm var jag först lunchdumpad men fick med snälla Mr. M på sushidejt innan arbetsdagen började på kontoret. Inmudigade smaskigheterna på Götgatan, kul med så ovanlig miljö för en gång skull. När jag stod och väntade på honom insåg jag min kärlek till Stockholm jag ändå känner. Idag har med andra ord varit en såndär då jag nästan är beredd att ge upp Göteborg.

M var schysst och gillade min rapport och sa den var proffsigt gjord, sen blev det inte mycket mer action så jag tog tåget hem till mamma och hennes hemmalagade mat. Det var mycket gott.
Efterrätten blev Gossip Girl och på det en hel bunt med reklampennor från min moster. En annan lite småhemlig passion jag har, jag älskar dem verkligen. Några guldkorn fanns där, sånna där riktigt bra reklampennor. Man bugar och bockar!


Whats up med den frisyren?

Inga kommentarer: