fredag, maj 02, 2008

The liseberg life

Igår slog det mig att jag är återigen tillbaka i det verkliga lisebergslivet, åtminstonde för den här veckan då parken varit öppen flera dagar i rad. Och med det menar jag att man jobbar länge, har stängning, åker hem och sover, vaknar, käkar frukost och går till jobbet där allt börjar om igen. Man hinner/orkar inte med så mycket mer, antagligen för att man jobbar dumma tider.

Idag har livet på pinnen varit totalt motsatsen från igår. Soligt väder, mycket folk, mycket att göra, patetiska guldpassgäng som inte ens uppnått fjortisåldern och en dag som gått relativt fort. Plus fulla människor på det. Det märks att det är helg med andra ord.

På vägen hem slappade jag till mig och åkte via Avenyn och fick där hjälpa fyra bortkomna skåningar som gärna ville uppleva en spårvagnsresa. Serviceminded som jag fortfarande var vid tidpunkten hjälpte gärna till som den sanna glädjespridaren jag är!

Nu är det dags för momentet sova på schemat. Imorn är det tidig uppstigning för det är sista dagen på Findus-kampanjen, så jag har några saker att göra innan jobbet-hjulet igen. Godnatt!

Inga kommentarer: