lördag, maj 17, 2008

Husspionering

Det blev en rätt givande kväll trots allt. Stannade visserligen hemma, men nyfiken som jag är satte jag igång och spanade in villor till salu som finns på nätet. I miljonklassen. I mångmiljonklassen. La lägsta gränsen vid tio miljoner! Den dyraste villan jag hittade låg på hela 37 miljoner. Var? Stockholm, Danderyd naturligtvis. Började visserligen med områden jag är mer bekant med såsom etown och kvickan. Där var en trend med nybyggda flashiga villor med otroligt smaklös inredning. Såsom gamla möbler från 70-talet, totalt omatchande. Inte hett överhuvudtaget. I Göteborg var det mycket havsinspirerat och smaken var en aning bättre, men absolut inte överallt. Det känns lite snopet när man kollar i ett dyrt hus och så är möblerna skitfula! Vilket inte, lyckligvis, var fallet med husen i Stockholmsområdet. Där hade man inrett efter typ av villa. Faktiskt, ju dyrare desto bättre inredning!

Alla har väl sett det smaklösa spegelhuset i Torslanda? (klicka på Torslanda)


Hittade en bild på denna lekplats, faktiskt stället dit jag oftast fanns på när jag rymde hemifrån som liten. Vi pratar om 8-9 års åldern nu. Det var en aning coolare back in the days men känslan för att vara samma plats kommer tillbaka när jag ser bilden. Måste bero på gungorna. Är det möjligtvis samma?

Inga kommentarer: