lördag, maj 10, 2008

Härlig fredag

Ingen uppdatering igår då jag var helt upptagen med jobbet. Jobbade tio timmar, fullt ös mest hela tiden. Trädgårdsdagarna började så det var bara att spruta ut en massa säsongskort till försäljning. Jag ska banne mig vinna tävlingen i år!

Vilket underbart väder det var. Jag som inte ens gillar blommor uppskattade min lilla promenad med N och hennes mamma bland färgglada växter, utomhusmöbler och tulpaner i det underbara vädret. Blir lätt så när man är inne hela dagarna.

Det märktes att det var något speciellt för när jag kom ner på Avenyn efter jobbet var det ovanligt mycket folk. Många från Lund och deras vår-tjo-fräs (ja, vad det är de egentligen gör här i maj, tandem-nånting, jaja). Uteserveringarna var fulla och det var en sån stämning att det började suga nått fruktansvärt i min vin-tarm. Dock lugnade jag mig en aning och körde en stabil kombination av B&J istället. Såg Andra Avenyn under tiden, sen stendäckade jag.

Idag är planen något liknade igår, med undantag att jag slutar tidigt och själv tänker fylla min vin-tarm. Kanske ska man prova på rosé nu när det är sånt underbart väder? Oavsett om det kommer ske hos Chokladhjärtat eller på en uteservering, bryr mig inte. Jag är bara nöjd att jag är ledig en lördagskväll för en gång skull!
Det blir bra det här!

Inga kommentarer: