torsdag, maj 15, 2008

Gaah! Frustrerande!

Mamma! Pappa!

Jag behöver er hjälp! Det är sånna här lägen det suger att ni bor så långt borta! Jag har nämligen seriöst grava förvaringsproblem. Jag kan inte köpa nya kläder för jag har ingenstans att ha dem, skåpen är överfulla, lådorna fullproppade att det inte går att stänga när allt är nytvättat. Och jag kan inte slänga! Jag drabbas alltid av ångest en tid efter jag kastat något då jag inser att jag i den stunden behöver saken igen. Mina skor ska vi knappt prata om, de svämmar snart över i lägenheten. Inte på grund av mängd utan för brist på plats. Det är skor, pikétröjor, skjortor, klänningar, strumpor, scarfar, påslakan, örngott, täcken, skärp och en jäkla massa strumpbyxor i (visserligen ordning men ändock) salig blandning som jag blir galen på för att de tar upp all yta av förvaring jag har tillgång till.
Om jag nu ska rensa ut men inte slänga, hur förvarar man kläder i källarn?


Snälla kom och hjälp mig!

Mamma, för ditt sinne och öga för stil, vad som passar och är lämpligt och pappa, för ditt hantverk och tålamod med IKEA-möbler! Jag lovar att bjuda på mat efteråt! (Tacosen kan vi hoppa över!)


P.s någon som vet var man slänger kläder i den här stan, helst utan tillgång till bil? Jag vet vad jag skrev nyss, men man måste ju göra ett försök!

Inga kommentarer: