fredag, maj 23, 2008

En sån där dag

Vilken dag! Och klockan är knappt elva på förmiddagen.

Vaknade upp till hundprat vilket fått mig lite låg hela dagen då jag saknar Ibzen så förbannat. Har redan stött på några hundar på stan och det fick tårkanalerna att börja arbeta (jag vet inte vad det är med mig nuförtiden, tårkanalerna har jobbat oändligt mycket mer än vanligt den senaste tiden, nu kan jag inte skylla på pms längre. Vad vill mitt undermedvetna?).
Var nämligen uppe tidigt för jag hade tid hos Anette, frisören Nyponrosen tipsade om. Hon är så jäkla trevlig alltså och resultatet blir verkligen grymt. Och det till ett ytterst lågt pris. Hon och jag diskuterade idag att man får vad man betalar för, men en sak är säkert, hos henne får man mycket mer! Henne kommer jag inte släppa i första taget. Det tog mig visserligen sex år (om inte hela mitt liv!) innan jag hittade henne. Gå till Swedish Hair!

Efteråt promenerade jag via godiasaffären, Espresso House för lite unna-mig-själv (det är ju ändå fredag!) och nu är jag åter hemma. Har flyttat ut i solen på balkongen och håller nu på att göra mig redo att ta projekttjuren vid hornen och sätta igång och bli klar med allt. Ska banne mig se ljuset i tunneln av jobbiga samtal, excelfiler och rapporter idag. Jag förväntar mig inte bli klar men en bra bit på väg måste jag komma, nu när jag försummat tid med the Brat Pack, jawbreaker och andra slappar-fasoner.

Fast! Det är ju banne mig fredag idag och riktigt fint och varmt väder. Rosé ikväll någon?
Dock har jag inte höga förväntingar om att kunna, måste focusera här.
Får se hur länge jag blir kvar här ute på ballen, ser inte mycket då solen är för stark för ljuset på skärmen samt att datorn i sig blir väldans varm. Lika bra att jobba på med andra ord.

Men jag är fasiken riktigt fin i håret i alla fall! Vääärt!!

Inga kommentarer: