tisdag, maj 06, 2008

Det här med matlagning

Jag varken kan eller vill säga att jag är någon mästerkock. Mitt största problem är att jag inte riktigt vågar och har sån brist på fantasi. Det jag lagar är saker som antingen mamma eller pappa gör hemma eller något jag bara råkat få ihop tidigare, vilket dock sällan ger bra resultat.
Däremot är jag grym på att tillsätta vitlök. Det har väl ingen som missat att jag älskar vitlök!

Idag blev det klassikern pasta med kräftstjärtar, fast i den där skärgårdssoppan som sås istället för den vanliga ost- eller citronsåsen jag brukar använda. Till det tillsatte jag min favoritkrydda citronpeppar, vitlök (naturligtvis!) och dill, en annan favorit jag gillar att ha i. Ännu en gång blev det dock en aning för mycket. Lite som dill med sås istället för sås med dill, eller hur K?

För framtiden har jag storslagna planer dock. När denna händelserika vecka är över och jag har en stund över är planen att jag ska gå igenom recept efter recept på internet för att göra mig en egen, personlig kokbok. Därefter tänker jag ta upp intresset för att baka och utveckla mina kunskaper. Det däremot är kul och något jag är bra på. Så länge jag har ett recept att följa. Och utvecklingen hade jag tänkt ske med hjälp av coola Lailas idéer. Hennes senaste A piece of cake tar jag tacksamt emot om någon tycker jag förtjänar en present.

Inga kommentarer: