torsdag, maj 29, 2008

15 år all over again!

Har sagt det förr, torsdagar is da shit. Oftast tenderar de att bli ytterst bra.
Själv började jag dagen återigen på balkongen. Man ska som vanligt inte tro att moln hindrar solens strålar. Ack nej! Bränd är jag nu, som sig bör, som vanligt!

Vid lunch mötte jag upp JE för en dag liknade Kissies eller någon annan 17årig bloggbrud. Alltså, först Sylvia-lunch innan han visade mig sin lägenhet, och vilket lägenhet sen. Oh my god! Jag kunde ha blivit kär i honom där och då! För det första var lägenheten i sig riktigt najs, men att karln satt inne på sånna inredningsskills, det imponerade. Visst, det ska erkännas att det var en typsik kill-lägenhet, men en sån lägenhet jag vill att min kille ska ha. Hade han varit någon annan hade jag föreslagit förlovning där på studs.

Fortsatte min dag med att snabbt säga hej till A innan jag mötte upp M för en nostalgisk Kaka-fika som i sig började knasigt, om än kul. Efter lite snurr blev de dock belönade med en fin gul ros-blomma som M av misstag glömde bort. Därefter blev det Calippo på Fristadstorget där vi mest spanade på folk, diskuterade gamla kändisar, M avverkade delar av sin 2-do-lista och jag försökte undvika glass på min nya klänning.

Därefter kom även K och joinade gruppen och medans vi svängde förbi ett par butiker i jakt på armband och söta klänningar sprang jag in i the great love. Min första och hittills enda. Jag blev nog mer tokröd, magen vändes upp och ner i alla fall. Som sagt, tillbaka till femtonårs åldern igen. Som inget hänt.

Tänkte powernapa när jag kom hem men bytte bana och åkte ut till kyrkogården för att hälsa på mormor och morfar. Sen väntade äntligen (mer) mat och nu tror jag det är dags att avrunda dagen och kanske smeta på lite yoghurt på armarna för att kyla dem. Passande börjar Lyxfällan och sen ska det packas. Home sweet home imorn! Då kan jag dessutom övertrassera bloggens stolek med diverse bilder från dessa varma dagar!

Inga kommentarer: