lördag, april 12, 2008

S:t Eskils Gymnasium


Efter ännu mer slösurfande hamnade jag till sist på min gamla gymnasieskolas hemsida. Skönt att se att samma gamla rektorn Sonny fortfarande styr uppe på kansliet, han var lite av min bästa vän när jag var som mest aktiv i elevrådet. Även övriga personalstyrkan, både lärare och administration, verkade till största delen intakt. Rejäl nostalgi på det!
Stora förbättringen jag kunde se var elevernas medverkan och möjlighet att integrera via skolans hemsida. När jag gick där kunde man på sin höjd få se sitt namn skrivet i ful typsnitt under fliken elevrådet. Idag var det massa bilder på styrelsen och övriga elevaktiviteter. Kul! Synd att vi inte var lika smarta på att använda forumet bara. Hoppas att t.ex. elevrådet fungerar bättre i verkligenheten också. Men vad de såg små ut, de små liven i styrelsen. När jag härjade var vi alla värsta coolingarna. Å andra sidan var vi skolans största klubb för inbördes beundran när det begav sig kring millenieskiftet!

Inga kommentarer: