tisdag, april 08, 2008

Minnen till salu

Vissa säger att om man drömmer samma dröm fler än tre gånger så kommer den att slå in. Jag har en annorlunda version, jag har drömt så många gånger om det hus jag bodde i mellan 88-94, närmaste bestämt i Kvicksund utanför etown. Så många gånger har huset varit en del av drömmar att jag tappat räkningen. Och väldigt många gånger har jag vaknat upp gråtandes av just dessa drömmar. Detta hus har påverkat mig mer än någon annanstans jag bott, och då ska gudarna veta att jag flyttat omkring!

Idag fick jag reda på att huset nu är till salu, så jag var inte sen att kolla hemnets bilder. Vilken chock! Väggar, golv och tapeter ser likadant ut som det gjorde när vi flyttade därifrån för snart fjorton år sedan. Husets nuvarande ägare får ursäkta, men det var ett för täääskigt möblemang må jag då säga! Ingen känsla för varken stil eller hemtrevnad gav bilderna. Fy fan, snacka om att förfalla huset.

Många gånger har jag velat ta mig dit och försöka få mig ett besök runt för att se hur mycket som stämmer överrens med de bilder och minnen jag har. Då är det ju lägligt att det är till försäljning nu och att det annordnas visningar. Nästa? Imorn kl. 18. Bara ungefär 10 timmar efter att jag (enligt planerna) lämnat stan! Satan vad typiskt!

Dock tror jag att jag fick den hjälpen jag behövde bara genom att se bilderna nu idag. Kanske var det så "drömmen besannades"?

Inga kommentarer: