söndag, april 20, 2008

Jag har gjort det igen

Jag kunde inte motstå frestelsen så det blev väskshopping i Växjö. Säg inget till min far, min största motståndare till dessa köp. Han tror jag spenderar hutlösa pengar på dessa accessoarer lika ofta som andra byter underkläder. Detta påstående är så fel det bara kan bli trots att jag alltid varit mer av en väsk- än skotjej. Det händer att min väsksamling utökas men det sker väldigt sällan, fram till idag med andra ord.

När jag var i NY för några veckor sedan var det faktiskt A som fick mig på tankarna om att skaffa en väska att ha över axeln mer bakpå ryggen, vilket resulterade i att vi båda spanade efter sådana. När sedan K var med mig i gbg hittade hon en jättefin mindre variant att ha som partajväska, en jag också blev kär i. Så idag kunde jag inte hålla mig längre utan köpte mig ett eget exemplar. Jag tänkte som så att inköpet skedde i en annan stad samt är det inte jätteofta jag och K går ut tillsammans. När så fallet sker får vi klunsa om rättigheterna eller nått.

Slog även till på en större variant för att kunna få ner kalendern och anteckningsblock och liknande...alltså en att använda på stan eller liknade. Än är jag dock inte säker på att den sista är så snygg (och jag har grubblat på om modellerna överhuvudtaget är "tantiga") något som inte spelar så stor roll om jag använder dem ofta och de blir praktiska.
Det ska bli spännande det här!

Inga kommentarer: