tisdag, april 15, 2008

Alltid!

Det är bara att inse att jag bryter nyårslöftet, att vara mer produktiv, varje dag. Lite svårare att förstå då det är lättare att säga sluta röka eller äta godis. Förbud är lättare än att minnas.
Man skulle lätt kunna säga att det inte längre är superlätt att arbeta hemifrån. Speciellt inte när man inte har arbetsuppgifter som fyller ens dagar. Då är det lätt att man svävar bort och gör något annat. Tänk om jag gjorde som jag planerat då hade jag legat i sängen och åtminstone läst min bok nu. Men tji fick jag. Som alltid! Och imorgon kan det bli nådigt. Det kommer folk som ska rensa avloppen och risken att de kommer väldigt tidigt är överhängde. Därför borde jag ha värnat om min sömn. Det är väl bara att ta tag i de där uppgifterna nu'rå! Ambitiös var det ja...

Inga kommentarer: