torsdag, mars 13, 2008

Trög uppförsbacke

Det tog mig hela 4 min och 58 sek (nästan 5 min alltså) att starta datorn imorse.
Jag kom att tänka på det här härrom dagen när ämnet diskuterades på en av morgonprogrammen. Varför är det så att datorn är den enda manicken vi tillåter ta så lång tid på sig? Alla andra apparater vi trycker på on går igång genast, mobilen, tv'n, kaffekokaren, stereon. Varför accepterar vi detta? För min del handlar det inte om att tjäna fyra minuter utan en fruktansvärd irritation att behöva vänta så länge och när man väl tror att datorn är redo står den fortfarande och tuggar och till slut hänger sig.
Jag har använt sånna där program som ska rensa massa nollor och ettor efter borttagna program, men efter ett tag blir det ju segt igen. Jag har försökt stänga ner program jag tror ligger i vägen, men förgäves.

Dagens i-landsproblem, yes indeed!


Vad bror skickade mail om? Han kom in på skolan utanför San Fransisco. Nu ska han plugga fotboll i tre år over there. Yes, massa anledningar för mig att resa oftare till USA. Men vem hade kunnat ana att han och inte jag är den som åker över i studiesyfte?!?!

Inga kommentarer: