onsdag, mars 05, 2008

Oväntad uppenbarelse

Idag hade E kundträffen som planerat sedan länge. Detta hölls i den trevliga och användbara (reklam, reklam!) lokalen på Clustret, vid Munchenbryggeriet om det säger folk mer.
Över sju hundra gäster var inbjudna, det var av denna anledning jag tillbringade första tiden back in gbg i över 370 samtal på fem dagar, men som vanligt var bortfallet ganska påtagligt. Det kom säkert över tvåhundrafemtio gäster iaf, så cheferna var nöjda. Jag njöt mest utav maten som våra olika underleverantörer leverare.

Efter massa handskakande entrade vi alla på kontoret scenen för att presentera oss. Vad jag själv klämde ur mig är som bortblåst, då jag fick en blackout. Efteråt var det mingeldags men eftersom jag hatar denna typ av sociala aktivitet, jag kan ju verkligen inte småprata!, gömde jag mig bland bar/diskpersonalen. Sicken tragiskt stackare jag är! Ändå verkar jag gjort intryck på en av representanterna från en av storbankerna som sa att hon skulle ringa mig vid behov av hjälp och inte en av killarna. Fick kusliga feminist-vibbar där. Men i sånt läge kanske man ska tacka och ta emot.

Resterande delen av kvällen gick åt att ägna de olika uppträdanden uppmärksamhet. Sound Colletion och Christina Sellberg var några som uppträdde, men bäst av alla var inte helt oväntat Julien Dauphin. Vilken kille! Förrutom att jag känt till honom i många herrans år då hans syster gick i min klass, var han med i finalen på svenska upplagan av Talang, kan det varit 07? Kolla in hans sida, gå på en av hans shower, för hur han får fåglarna att bara försvinna - det är magi!

Men någonstans under kvällen hände det. Jag fick syn på en äckligt förbannat söt kille! Han var så söt att jag smälte som smör i solen. Allt var bara så rätt. Kläderna, håret och vilken blick sedan. Det var ett sug i magen jag inte känt på länge. Varför har jag inte en sådan kille till pojkvän? Tycker jag allt att jag förtjänar!
Antingen börjar jag blir riktigt kärlekskrank eller så har det bara gått för lång tid helt enkelt. Massa små tecken den senaste tiden som gör mig allt annat än nöjd!

Inga kommentarer: