fredag, mars 07, 2008

Onödigt flängande en fredag

Idag är jag tillbaka på kontoret i sthlm. Varför förstår jag inte, eftersom allt jag gör lika bra kan göras hemma, eller på annan ort om man vill kalla det så. När jag väl är här får jag visserligen saker (oftast) gjorda, men mycket av tiden sitts liksom bara av och väntas ut genom att surfa helt onödigt. Därför känns det ibland lite dumt att vara här. Vill naturligtvis visa min goda vilja och jag ställer gärna upp och hjälper till med andra arbetsuppgifter, men de kommer inte direkt på löpande band. Alla har koll på sitt eget. Tur att jag åker tåg och inte flyger fram och tillbaka, annars hade jag snart behövt köpa utsläppsrätter. Nu är det dessutom lunchtid. Sitter kvar vid skrivbordet men det börjar bli dags att äta något, frågan är som alltid vad. Eller ska jag idag hoppa över det för att jobba in tid så att jag kan gå tidigare? Vilka bekymmer.
Hemma väntar en bytta Ben&Jerrys. Mor tog ett eget initiativ och handlade det åt mig. Naturligtvis fel smak, körsbär. Har aldrig smakat den, såhär i förhand har jag redan dömt ut den. Men mamma ska ha creed för att hon åtminstonde försöker och tänkte på mig där i butiken. Nästa gång kan det ju inte bli annat än rätt.

Inga kommentarer: